čtvrtek 25. února 2016

The Intern ( Stážista )

„Nikdy není pozdě…“


Dnes budu psát o filmu, který je svým způsobem úžasný. Není to typický příklad komedie, to ne, ale pokud si chcete zpříjemnit večer nějakým pohodovým filmem, tenhle je pro to ten pravý.

70. letý vdovec, Ben (Robert De Niro)chce prožít svůj život naplno. Všechno, co kdy chtěl mít, má a nebaví ho pořád ten samý stereotypní život. Nechce už dál být jen důchodce. Hledá naplnění a smysl života. Jednou ale narazí na něco, co by mohlo obohatit jeho důchodcovský život. V jedné internetové společnosti totiž hledají stážisty mezi seniory. Bena tato nabídka velmi nadchne a přihlásí se. Hrozně moc se těší, až bude sedět za svým stolem a bude se moct pořádně pustit do práce. Jenže problém je v tom, že ho přidělí přímo k majitelce společnosti, slavné Jules Ostinové (Anne Hathaway). Ta jeho služby skoro nepotřebuje a tak se Ben musí zabavit nějak sám. Později Jules zjišťuje, že by jeho služby možná mohla i potřebovat a začne se s ním bavit na úplně jiné úrovni. Tím se spolu spřátelí. Jules pozná, že i přesto, že se jí v životě možná chvíli nedaří, neznamená, že není schopná vést celou společnost sama.

Nejdřív jsem si myslela, že příběh bude komedie, protože na internetu to tak psali. Film teda moc legrace není, je to spíše filozofický žánr, kombinovaný s občasným vtipem. Zpracování je ale velmi pohodové, a pokud si někdo potřebuje odpočinout od náročného dne, vřele doporučuji. Ten večer jsem usínala s opravdu hezkým a milým pocitem, který jsem dlouho nezažila.

Nemám proto potřebu nic vytýkat. Jediné, z čeho jsem byla malinko zklamaná, bylo, že jsem očekávala, jak jsem psala na začátku, komedii. To je ale jen můj pohled a můj problém. Očekávala jsem od filmu něco, co není.

Herecké výkony dnes budu hodnotit tak napůl. Není potřeba říkat, že dvojici De Niro a Hathaway není co vytýkat. Scény jsou odlehčené a na pohodu udělané. Jednou nebo dvakrát tam opravdu o něco jde a můžeme si všimnout, že Anne Hathaway zvládá těžší scény velmi dobře.

Vím, že filmy hodnotím vždycky podle sebe, ale dneska bych chtěla napsat o tom, jak film vnímá 17 letá dívka. Pro mě je naprosto úžasné vidět starého člověka, jak se snaží být jako my. Samozřejmě, že nemůže být úplně jako naše generace, ale jsem ráda, že jsem viděla někoho, kdo je v důchodu a svůj život nezahazuje. Přijde mi, že spousta seniorů si myslí, že jakmile odejdou z práce, je konec a nemají vůli pokračovat dál. Jen čekají, až přijde jejich čas. Věřte, několikrát jsem to sama viděla.

Proto by se film mohl pro ně stát malou inspirací. Pokud byste mi chtěli napsat, tak mi určitě napište a podělte se o své názory. Budu ráda za podporu, takže pokud se vám články líbí, staňte se mým pravidelným čtenářem, aby vám nic neuniklo.

Mějte se hezky a brzy se můžete těšit na další články,



Vaše Katie

Žádné komentáře:

Okomentovat