čtvrtek 7. ledna 2016

The Hunger Games Mockingjay part 2


       "Vyvrcholení epické trilogie"



Jako mojí první „recenzi“ jsem si vybrala mě osobně velmi blízký film. Není to tak dávno, co byl vpuštěn do kin, takže si myslím, že pokud jste ho ještě zatím neviděli, tak by vám tento článek mohl pomoct v tom, že na něj do toho kina zajdete. Jestli už jste ho viděli, tak aspoň můžete porovnat vaše dojmy s mými.

Poslední díl, celé trilogie The Hunger Games je plný napětí, zvratů a nečekaných událostí. Výsledek povstání bude mít vliv nejen na osud války, ale i na další průběh, budoucnost všech lidí, žijící v Panemu. Katniss a pár jejích nejbližších lidí, jako je například Gale a Finnick, později i Peeta, se dostávají všemi možnými pastmi, nástrahami, které si pro ně prezident Snow připravil.
Jak už jsem psala na začátku, film, jako celá trilogie je mi velmi blízký. Hodně moc jsem se na něj těšila a určitě mě nezklamal. Je to sci-fi, fantasy žánr, který se snaží poukázat na to, jaká by mohla být naše budoucnost. Film je na motivy knihy, která se také velmi povedla. Spousta věcí, je zde zachycováno myšlenkami autorky.

Příběh ale není jen o tom, aby se ukázalo to, jaká hrozná budoucnost nás čeká a ani si nemyslím, že by trilogie byla vymyšlená za účelem ukázky, jak velké brutality jsou lidé schopní. Ne, v těchto filmech je mnohem víc. Asi nejvíce, se mi libí momenty, které jsou v knize ještě o malinko detailněji popsané a to sice, chvíle, kdy si Peeta postupně uvědomuje, že se ho Katniss nesnaží zabít, ale že by do něj mohla být i zamilovaná. To, jak se Peeta na všechno vyptává, pravda, nebo lež, je hrozně hezké. Na druhou stranu mi občas bylo líto Hurikána, protože on čekal, že si vybere jeho a občas mi přišlo, že by si Katniss nezasloužila se svým chováním ani jednoho. Známe to, klasický milostný trojúhelník. Kdo si má vybrat, že ano.

Co se týče režijního zpracování a hereckých výkonů, musím uznat, že film je doveden k dokonalosti. Když si uvědomíte, že film je dlouhý skoro dvě a půl hodiny, nemůžete se divit, že se sem tam najde nějaká ta drobná chybička. Určitě je velmi těžké předělat fantazijní myšlení autorky, do hmotné podoby filmu, ale všechny triky, animace jsou podle geniálně vymyšlené. Vezměte si jenom scénu, kde všechno vybuchuje, nebo kde se objevují zmutovaní lidé. Tohle všechno je z velké části dělané na počítači až po tom, co se jednotlivé scény natočí. Herecké výkony například Jennifer Lawrence (Katniss) jsou opravdu dokonalé. Například skoro v poslední scéně má před sebou záchvaty hysterie, které jsou možná na normální život lehce přehnané, ale stejně, skvěle zpracovaná situace, kdy si uvědomí, že ztratila někoho, kdo pro ni byl blízký.

Na závěr bych vám chtěla říct, že pokud váháte, jestli na něj zajít nebo ne, určitě na něj jděte. Film se mi líbil od začátku až do konce, mám ráda filmy, které Vás vtáhnou do děje, a nepřemýšlíte nad tím, když bude konec. Tohle kritérium tenhle film splnil. Jediné, co bych asi vytkla je, že některé věci, které se mi líbily v knížce, ve filmu chybí, ale to je detail, který není tolik důležitý.



Hodnocení budete mí u každého filmu jako procentuální porovnání ze stránky CSFD a mých pocitů a celkových dojmů.

Mějte se krásně, 

Vaše Katie

Žádné komentáře:

Okomentovat