pátek 25. března 2016

A Little Chaos ( Králova Zahradnice )

"Co si člověk neudělá, nemá..."

Celkem pohodový film, který popisuje krásy života za vlády Ludvíka XIV. Je to film z roku 2014. který si myslím docela stojí za to se na něj podívat. Film je pro všechny, kdo mají alespoň malinko rádi historii z hezčího pohledu, než jaký vám dají někteří učitelé dějepisu.

Film vypráví o životě na dvoře Ludvíka XIV. Ten není vždy tak veselý a skvělý, jak si spousta lidí představuje. Za vší maskou, slávou a hezkými slovy se skrývá zrada. Většinou jsou to právě ženy, které se nejvíce parádí, nosí honosné šaty, na hlavu si přidělávají nesmyslně velké paruky atd.  Jednou je mladá Sabine de Barra (Kate Winslet) povolána, aby se stala královou zahradnicí a aby zhotovila zahradu nevídané krásy. Nemá před sebou jednoduchý úkol. Musí totiž zhotovit zahradu podobnou ráji, protože král (Alan Rickman) má rád dokonalost a samý detail. Aby se s tímto nejednoduchým úkolem poprala, bude muset prokázat, že se nebojí pořádné práce a bude potřebovat silné ruce, aby se dokázala prodrat až ke svému cíli. Dokáže Sabine zvládnout její náročný úkol?

Film na mě zapůsobil docela kladně. Mám ráda, když je historie vykládaná takovýmhle způsobem. Nemám ráda nudné přednášky o tom, co se všichni stejně jednou musí naučit, ale nikoho to nebaví. Snímek je pěkně zpracovaný. Chtěla jsem se podívat na nějaký film s nenáročným příběhem a to se povedlo. Možná je tam pár částí nad kterými se člověk lehce musí zamyslet, ale to je asi u každého filmu. Žádný film není jen o tom, aby na něj člověk koukal a nic. To by ho taky hned přepnul no ne? Jestli nemám pravdu, tak mi to klidně napište.

Herecké výkony hodnotím také jako kladné. Není asi nikdo, kdo by se mi nelíbil, ale jedna herečka je mi nesympatická. Jedná se sice o vedlejší roli, ale přeci jenom mi moc nesedla. Nevím, jestli je to tou rolí, nebo samotnou herečkou, ale prostě se mi nelíbila. No ale když si tak vezmu hlavní herecké dvojce v podání skvělé Kate Winslet (Titanic, Divergence, Mládeži nepřístupno) a skvělého herce Alana Ricmana (Alenka v říši divů, Harry Potter, Láska nebeská) myslím, že nemusím nic dodávat.

Po technické stránce se mi velmi líbilo prostředí, které vybrali. Jsou tam vidět jednotlivé detaily, což je pro tento styl velmi důležité. Například v konečné scéně se jim absolutně povedla vyrobit ta zahrada. No, podívejte se na to, ať sami vidíte, jak skvělé to je. V jednu chvilku jsem si říkala, že tam bych chtěla bydlet, nebo bych se tam aspoň chtěla podívat.



Když to celkově shrnu, film bych celkem doporučovala. Pokud chcete zkombinovat neobyčejný příběh s trochou vědomostí, tak je film ten pravý. Rozhodnutí je na vás. Pište komentáře, lajkujte, sdílejte, ale hlavně, čtěte knížky a sledujte filmy.

To je ode mě pro dnešek vše. Mějte se krásně a budu se těšit příště,

Vaše Katie

Žádné komentáře:

Okomentovat